V ponedeljek, 28. oktobra so se začele jesenske počitnice. Otroci so v tem tednu prosti šolskih obveznost. Jesenske počitnice smo v samostojni Sloveniji uvedli v šolskem letu 1993/94. Za poimenovanje teh počitnic pa smo si izraz 'krompirjeve počitnice' sposodili kar iz nemščine, kjer se jesenske počitnice imenujejo Kartoffelferien.
Zakaj krompirjeve počitnice?
Seveda se marsikdo začudi, zakaj krompirjeve in ne kostanjeve, če pa je krompir že zdavnaj spravljen in čaka, da bo postal kosilo. V preteklosti so namreč čas počitnic prilagodili kmečkim opravilom. Tako učenci niso bili deležni dejanskega počitka, ampak so bili prosti zato, da so pomagali doma. V času krompirjevih počitnic so na primer pobirali krompir. Dandanes se je obdržalo le ime teh počitnic, čas pa se ne prilagaja več zrelemu krompirju.
Kaj pa danes?
Nekateri so sami doma, drugi pri babici in dedku, tretji na delavnicah …
Otroci iz višjih razredov osnovne šole so seveda lahko že sami doma. Predlagajte jim, naj se dobijo s prijatelji na igrišču, naj izkoristijo lepo vreme in igrajo košarko, nogomet, odbojko …
Na nekatere mlajše šolarje bodo pazili babice, dedki, tete, sosede, prijatelji …
V mnogih večjih krajih pa mnoge organizacije ponujajo počitniško varstvo s ponudbo različnih delavnic. Nekatere so plačljive, nekatere brezplačno. Pobrskajte po svetovnem spletu in najdite takšno, v kateri bo vaš otrok užival.
Ponujamo nekaj idej za igre otrok na domačem igrišču:
Čas počitnic je lahko tudi priložnost za zabavo v domačem okolju. Prihajajoči dnevi so lahko priložnost za obuditev iger, ki so morda že malce pozabljene, kot sta ristanc in zemljo krast. Seveda pa ne gre pozabiti niti kavbojcev in indijancev, lovljenja, skrivanja, iskanja zaklada in podobnih preprostih iger, ki jih je mogoče popestriti z dodatnimi nalogami ali pripomočki in so primerne za otroke in starše.
Topli jesenski dnevi pa še vedno omogočajo možnost piknikov v naravi – s poudarkom na kostanju, sprehodih, izletih ali pa morda le posedanje in lovljenje zadnjih toplih sončnih žarkov.
Ponujamo še nekaj idej za igre na domačem igrišču:
Med dvema ognjema
Potrebujemo: žoga, označeno igrišče
Oblikujemo dve ekipi z enakim številom igralcev in v obeh določimo dve osebi, ki se razporedita na začetek in konec igrišča. Vsaka ekipa s podajanjem in ciljanjem nasprotnika z žogo poskuša izločiti vse člane nasprotnikove ekipe. Ko je nasprotnik zadet, se ta odpravi na zunanjo stran k svoji ekipi in pomaga ciljati. Nazadnje, ko so izločeni vsi člani ene ekipe, se v polje odpravi še tisti, ki je bil zunaj in ima tri življenja. Zmaga ekipa, ki ga z zadetki žoge izloči iz igre vse tekmovalce.
Kdo se boji črnega moža
Potrebujemo: igrišče s črtama na začetku in koncu
Najprej določimo, kdo bo črni mož, ki se postavi za črto na eno stran igrišča, preostali pa na drugo. Črni mož nato vpraša: "Kdo se boji črnega moža?" Igralci odgovorijo: "Nihče!" Črni mož: "Kaj pa če pride? " Igralci: "Mu pa uidemo!" Črni mož se požene proti otrokom, ki mu poskušajo uiti tako, da čim hitreje in brez njegovega dotika pridejo na drugo stran igrišča. Kogar črni mož ujame, mu pomaga loviti preostale igralce. Tisti, ki se mu najdlje izogiba, v naslednji igri igra črnega moža.
Slepe miši
Potrebujemo: prostor
Določimo igralca – slepo miš, ki mu zavežemo oči in ga postavimo na sredino igrišča. Preostali igralci se toliko odmaknejo od slepe miši, da jih ta ne doseže. Slepa miš čim pogosteje sprašuje: "Miške, kje ste?" Igralci se oglašajo z glasnim: "Tukaj," in poskušajo ubežati slepi miši.
Gospodična, koliko je ura
Potrebujemo: prostor
Na tla narišemo črto, za katero se postavijo igralci, gospodična pa nekaj metrov od igralcev okrog sebe nariše krog. Eden od igralcev vpraša: "Gospodična, koliko je ura?" Gospodična odgovarja s številkami in smerjo gibanja, na primer: "Enega velikega nazaj in tri male naprej." Igralci se glede na odgovore gospodične pomikajo naprej in nazaj za različno dolge korake. Igralec, ki se prvi dotakne gospodične, v naslednji igri postane gospodična.